OPGAVEN
Hatting står over for udfordringen, at udbrede kendskabet til sin nylancering af økologiske Hatting-brød.

LØSNINGEN
Udvalget af brød er meget stort. Derfor er det afgørende for Hatting at opnå landsdækkende opmærksomhed. Løsningen blev et opslag i Jyllands-Postens 1. sektion.

RESULTAT
– Resultatet var overvældende, især hos de kvindelige læsere
– Stor opmærksomhed blandt især kvinder
– En tættere relation til de potentielle kunder
– Budskabet blev forstået

"Vi kører en impact-strategi, hvor vi prioriterer opslag fremfor helsider, samt placering længst fremme, og i den forbindelse har vi diskuteret værdien af at være længst fremme i 1. sektion kontra i de mere bløde tillæg, som f.eks. VIVA. Testen her viste, at 1. sektion fungerer rigtig godt. Og sammenholdt med en efterfølgende test i VIVA* blev vi bekræftet i, at 1. sektion er rigtig – selv for dagligvarer. – i hvert fald så længe det kreative skiller sig markant ud, og konkurrenterne ikke får samme idé."Anja HansenSeniorproductmanager*Lantmännen Unibake Danmark

Publiceret 02 jun 2016