OPGAVEN
Visit Samsø ønskede at øge kendskabet til Samsø og tiltrække flere turister til øen.

LØSNINGEN
Løsningen blev et indstik i Jyllands-Posten udformet som et 36 siders feriemagasin med tekster og billeder om attraktioner, oplevelser og lokalmiljøet

”Samarbejdet med Jyllands-Posten har på alle måder været en positiv oplevelse. I dagene efter indstikket målte vi på vores hjemmeside trafikstigninger på mange hundrede procent, og vi ved fra vores lokale aktører, at indsatsen har resulteret i øjeblikkelig omsætningsstigning i form af flere bookinger og flere solgte færgebilletter. Ydermere er kendskabsgraden til Samsø som destination steget betragteligt, viser en helt ny undersøgelse. Indstikket har været en stor succes! Vores kontaktperson på Jyllands-Posten har gennem hele forløbet været en god og professionel sparringspartner, der har ydet solid vejledning. Vi har under hele processen følt, at vores kontaktperson har været ”vores mand”, og vi ved, at pengene er brugt på bedste vis.”Jacques Rahr KnudsenPR- og Information Visit Samsø. 

RESULTAT
Meget stor opmærksomhed – 86 % af læserne kunne huske at have set indstikket i Jyllands-Posten

75 % af dem, som kan huske indstikket, synes indstikket er inspirerende

Indstikket skabte lyst til aktivitet – hele 72 % af dem, som kan huske indstikket, vil foretage en handling på baggrund af indstikket


14 % af dem, som kan huske indstikket, vil på baggrund af indstikket besøge Samsø


Publiceret 11 apr 2018