OPGAVEN
At skabe kendskab til flyruterne fra Qatar Airways blandt erhvervsfolk.

LØSNINGEN
I et marked præget af høj konkurrence på priser og nogle aktører kendetegnet ved høje marketingsbudgetter kan det være en udfordring at blive hørt i målgruppen erhvervsfolk.

Qatar Airways ønsker ikke, at prisen skal være det afgørende differentieringsparameter. Med et mindre kampagnebudget var løsningen et topbanner på epn.dk for derigennem at skabe opmærksomhed og kendskab til flyselskabets produkter.

RESULTAT

– Stor opmærksomhed
– En tættere relation til de potentielle kunder
– Et forstået budskab
– Et kvalificeret kendskab


"Jeg er positivt overrasket over, at 35% af brugerne på epn.dk rent faktisk kan huske at have set banneret. Set i lyset af, at vi snakkede om lancering af et nyt brand på det danske marked, og der er tale om ”standard”-bannertyper, så synes jeg, det er et godt resultat. Den relativt høje ad-recall kan vel i høj grad skyldes, at det er begrænset, hvor meget støj der er på sitet, og at bannerne er højt placeret på sitet."

Frederik Jesperseninteractive director, Mediabroker